dimecres, 2 de juny del 2021

PROJECTE DE LA LLUNA, QUÈ HEM APRÈS?

 

QUÈ HEM APRÈS DEL PROJECTE:

“LA LLUNA ES MOU”?

v ALICE: La Leia i jo vam portar una feina de la lluna, el sol i el planeta Terra.

v LEIA: La lluna es mou.

v ALICE: Es mou quan es va fent de nit.

v PAU: La lluna és grisa i blanca i no canvia de color.

v ALICE: La podem veure blava o vermella.

v JAN: i blanca.

v ASSIAN: Vam veure “Wallace i Gromit” i la lluna semblava un formatge, ells volien anar a la lluna. També vam veure “viatge a la lluna”, és una pel·lícula que les persones van a la lluna. Vaig portar el conte “De què fa gust la lluna”, els animals volien tastar la lluna i ho aconsegueixen.

v MARTÍ: La lluna es mou es mou al voltant del planeta i a la vegada al voltant del sol.

v JOANA: La llum de la lluna li dóna el sol.

v MARTÍ: Si la lluna està davant la terra, davant nostre, seria de nit i sinó de dia.

v SOFIA: El sol dóna llum a la lluna.

v JÚLIA: Jo he fet una feina amb la mama, hi ha el sol, la lluna i la terra. Nosaltres vivim a la Terra.

v MARTÍ: El sol és més gran que la Terra, i la Terra és més gran que la lluna i la lluna és més petita.

v JAN: El sol, la terra i la lluna, són esferes.

v MARTÍ: Jo vaig pintar el Sol, la Lluna i la mama va pintar la Terra. El papa i la mama van fer la maqueta.

v JAN: Als llops els hi agrada la lluna plena. Jo vaig portar un conte “El llop i la lluna”, el vaig fer amb la mama.

v MARC: Als llops els hi agrada la lluna.

v PAULA: La lluna pot ser petita o més gran. Quan és molt gran es diu lluna plena.

v MARTÍ: Quan es va fent petita es diu minvant.

v PAULA: Quan es va fent gran es diu creixent.

v LEIA: Quan no es veu, es diu lluna nova.

v MARTÍ: No es veu perquè el sol no li dóna llum.

v PAULA: La meva feina la vaig fer galetes oreos i estrelles. Vam posar llunes, el sol i la Terra.

v ALMA: Jo vaig fer una feina amb la mama, si posem la cartolina negra la lluna es nova. Si traiem la cartolina es veu la lluna blanca que és plena.

v TEO: El sol no té núvols, però la Terra sí, la lluna tampoc té núvols. Només la Terra té núvols a davant, a vegades.

v JOANA: Quan no veiem el sol és perquè els núvols el tapen, que els núvols estan davant la Terra.

v MARTÍ: Quan no veiem la lluna és perquè és nova.

v JOANA: o perquè els núvols ens la tapen.

v VERA: Vam anar a la lluna, amb un coet. Ens vam posar el casc i la disfressa d’astronauta per anar a la lluna.

v JAN: Hem anat a la lluna amb un coet, primer el vam pintar. Ens vam posar unes ulleres.

v JOANA: Trepitjàvem la lluna.

v PAU: Veiem la lluna amb les ulleres i també la Terra.

v BERTA: Amb les ulleres, veiem la lluna, la Terra i el sol. També veiem estrelles que estaven lluny.

v TEO: Jo vaig veure unes naus espacials.

v BERTA: Vam fer un mòbil amb una lluna i uns núvols. Als núvols i els vam posar cotó.

v SOFIA: El que més m’ha agradat és anar a la lluna amb les ulleres.

v TEO: Un dia vam posar la cançó de la Laika.

v MARTÍ: La van posar dins una nau però es va morir.

v LEIA: Es va convertir amb una estrella.

v TEO: A Badalona vaig anar a una nau amb en Roc.

v ASSIAN: La Laika i la nau van desaparèixer.

v JOANA: Vaig portar moltes esferes i les vam pintar de color gris i blanques i vam fer llunes per tots els nens i nenes de la classe.

v TEO: Vaig portar un conte “El dofí i la lluna” el dofí volia que la lluna caigués al mar però no ho feia. El tauró va ajudar al dofí a veure la lluna.

v MARTÍ: Per tenir la lluna amb nosaltres havíem de mirar-la bé amb els ulls oberts, tancar-los i ja la teníem per sempre amb nosaltres.

v ESTEL: Jo vaig portar una pissarra que dibuixava la lluna i les estrelles. Es veuen quan és de nit com el conte que vaig portar.

v MARTÍ: Vaig anar a un observatori i vaig veure la lluna amb una pantalla gegant. Hi havia telescopis.

v ESTEL: Jo en tinc un a casa, és blanc i molt gran. Un dia veuré, perquè quan surt ja estic dormint.

v PAU: hem fet un quadre “la lluna verda” de Joan Miró.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

M'AGRADA LA TARDOR